
NOVO ILI POLOVNO ?
Može se kupiti povoljno dobar polovan bike ali izbjegavajte kupnju preko oglasa a da se niste fizički uvjerili u stanje u suprotnom riskirate nezadovoljstvo i neugodnosti.
Nove bike kupujte krajem ljeta kad trgovci prazne skladišta za nove modele koji su već u trgovinama oko nove godine.
Kupnjom u vrjeme rasprodaje možete uštedjeti cca 30% od redovne cijene, ako vam je stavka uštede bitna.
KOLIKO NOVACA ?
Koliko god možete izdvojiti u datom trenutku, što više to bolje. Ne znam ni jednu osobu koja aktivno vozi bike a da nije požalio što nije kupio malo bolji model.
Za prevoz od točke A do točke B gotovo da nije ni bitno što vozite svaki će vas dovesti do cilja ali ako želite rekreativo odvoziti nešto više kilometara bez obzira na podlogu iskustvo vožnje se bitno razlikuje ako vozite bolji i skuplji model.
KOJI TIP BICIKLA ?
Cestovni, Gravel(All-round),Touring,Trekking, Gradski, MTB te sljede podkategorije ali nećemo o tome jer se često razlikuju u samo sitnim detaljima a proizvođači stalno izmišljaju neke kategorije i tipove.
Podjela ugrubo je asfalt, izvan asfaltna podloga ili jedno i drugo.
Volim reći da ljudi po gradu masovno voze “pogrešna bicikla” uglavnom MTB a makadamske , šumske i brdske podloge nikad ili rijetko vide.
Razlog zašto ljudi kupuju MTB je nagla popularnost, atraktivan izgled veliki cjenovni raspon, u prevodu za malo novaca možeš kupiti bike koji atraktivo izgleda.
Ako sa bajkom želiš otići na kavu, nešto kupiti, provozat se po različitim podlogama kupi treking, gravel ( sa ravnim volanom * nisu svi graveli sa cestovnim volanom) ili kakav hibrid.
Ovo su tipovi bicikla koji mogu imati različite nosače tereta, blatobrane, veći raspon brzina izdržjiv pogonski i mjenjački sklop, nešto ugodniji položaj tjela.
Za ljubitelje brdskih, šumskih i nepredvidljivih staza je MTB bike koji je robusan čvrst sa širokim gumama, nešto širim upravljačem te sa suspenzijama (amortizerima) i bez njih.
Za rekreativo uživanje na asfaltu je naravno cestovni bicikl ili ako volite skrenu na makadamski put gravel-All-round ili Trekking
POGONSKE GRUPE x1 x2 x3 ?
Pokušavam skratit ovaj tekst i dati osnovne smjernice koje ćete dalje sami pretraživati ali moram se dotaknuti i pogonskih grupa.
Pogonska grupu sačinjavaju pojmovi: mašinica (kol. mjenjač), kazeta, lančanik i poluge pedala (kol. pogon), pogonski lanac (kol. lanac), mjenjač (kol. mjenjač), kočnice (nisu dio pogonske grupe ali sačinjavaju dio kompleta)
Pojednostavljeno jeftinija bicikla imaju cjenovno niže rangiranu pogonsku grupu to ne znači da je oprema loša već da li zadovoljava vaše potrebe. O Shimano Acera RD-M360 mjenjačkoj mašinici opjevane su pjesme a košta cca 18 eura
naspram SRAM GX Eagle od cca 289,99 eura, rasponi u cijeni su ogromni.
Zlatna sredina na MTB biciklima je Deore kod shimano ili Sram GX u omjeru kvalitete,cijene i najčešće stvarnih potreba, a tko želi i ima novaca “slobodno naprjed”, za cestovi, gravel, downhill prosurfajte sami.
Kod pogonske grupe X1(jedan lančanik naprjed) trebali bi se susresti samo kod skupljih natjecateljskih modela ali ni to više nije pravilo.
Uglavnom X1 pojednostavljuje mjenjanje brzina jer imate samo desnu ručicu mjenjača. Da li je X1 bolji od X2 X3 tu se vode kilometarske rasprave jer svaki sistem ima svojih prednosti i mana.
ja sam osobno sa X1 prešao na X2 na mom XC MTB -u jer jer mi se subjektivno čini bolje, meni je bolje. Ako pitate nekog drugog moguće da dobijete drugačiji savjet, znači to je subjektivno.
GDJE KUPITI BICIKL?
Ako je moguće kupite kod malih lokalnih trgovaca i na taj način ih podržite jer cjene su svugdje više manje iste, uz iznimku popusta i prilika.